February 27, 2010
Woorden zijn maar klanken. Zijn klanken gelijk aan elkaar? Of hebben sommige klanken voorrang? Worden sommige klanken gediscrimineerd of ondergesneeuwd? Waar komen ze vandaan? Wanneer zijn de woorden gekomen? En van welke klanken zijn woorden afgeleid. Waarom zeggen wij Neederlanders overal nee tegen. Zit het gewoon al in de naam besloten?
En zijn klanken nodig om elkaar te verstaan? Of kan je ook in harten kijken zonder geluid. En toch de liefde horen?
February 21, 2010
Door de verwonderwinkel uitgeroepen tot hét snoepgadget van het jaar! De plaatjeskauwgom van de Wibra. Lekker zijn ze niet… nou ja… de eerst 3 minuten, daarna wordt de kauwgom hard en smaakloos. Echter voor doorbijtmomenten ideaal!
February 20, 2010
Door de nieuwjaarsborrel van durf te vragen kwam ik op een positieve manier in aanraking met twitter. Door twitter kreeg ik een vrijkaartje van Marketing Pioniers 2010!
Op 4 februari was het zover. De avond van tevoren heb ik een ordnertasje gemaakt. Ik wilde de marketingmensen graag vragen om een ingrediënt op te schrijven voor innovatie. Daarvoor was ik vroeg gekomen. Zodat ik kon starten met vragen als het nog niet zo druk was. Want als het druk is, is er meer druk op de ketel en moet wel leuk blijven natuurlijk. In mijn ordnertasje had ik overzicht. Een “tafeltje”, pennen, mooie papierlabels en cadeautjes. Want iedereen die een ingrediënt leverde kreeg een cadeautje. En wil je dan een natuurlijk of cultuurlijk cadeautje?
Ik vind marketing leuk. Snel, interessant… en; waarom zijn er zo weinig vrouwen in de marketingwereld? Er was niet één vrouwelijke spreker… Ik wil best wat zeggen de volgende keer. Over bedankt en dankbaarheid. En over verwondering. En over lief zijn voor je medemens. Zet marketing in voor een inspirerende wereld, dat verkoopt vanzelf je product. Toch? Of is dat te naïef gedacht?